USA Diary: Six Flags & Las Vegas

In mijn eerste reis dagboek konden jullie al zien wat we de eerste dagen hadden uitgespookt. Vandaag neem ik jullie weer mee op reis en er staat veel op planning! De dag nadat we lekker de toerist waren gaan uithangen was het tijd voor totaal iets anders. Op dag 2 van de reis trokken we namelijk naar een super pretpark. Mijn vriend en ik zijn beide pretpark en rollercoaster fanaten dus deze konden we gewoon niet overslaan! De volgende twee dagen stonden volledig in teken van Las Vegas! Jawel, op dag drie reden van Los Angeles naar Las Vegas en verbleven er twee nachtjes!

Oké, laten we beginnen bij het begin, namelijk dag 2. Deze dag gingen we naar Six Flags Magic Mountain, een pretpark dat erom bekend staat alleen maar spannende en enge rollelcoasters te hebben. Maar before all, breakfast! We besloten op de weg naar het pretpark iets te zoeken zodat we niet teveel tijd zouden verliezen aan het zoeken en rondrijden.

Op internet hadden we al lang besloten waar we precies wilden gaan eten, een restaurant/ diner waar ze letterlijk 101 soorten ommeletten voor je klaarmaken. Zoo lekker! Met een halve liter appelsiensap en 4 eieren achter de kiezen konden we er zeker tegen aan!

Van het ontbijt naar het park was het nog 10 minuten rijden en aangezien we alles via internet geregeld hadden konden we zo de parking oprijden en naar het park wandelen. Maar man, wat was het warm, ik denk dat ik nog nooit zo veel gezweet heb als die dag. Het bleek achteraf dan ook dik over de 40°C te zijn! En rollercoasters, er waren er in totaal 18!

De volgende dag was het tijd om verder op pad te gaan, met Las Vegas als bestemming!
We zijn hier twee nachten gebleven en kozen voor het Luxor, het hotel in de vorm van een piramide, heel leuk en best betaalbaar!

We kwamen aan in de namiddag en besloten eerst wat te gaan winkelen in Town Square, een heel leuk shopping center aan het einde van de Strip. Die avond zijn meteen de straat op gegaan en hotels gaan bezoeken, aangezien we best moe waren zijn we tot de helft gekomen, gelukkig hadden we nog een dagje! Op de Srip staan de meest bekende hotels van Las Vegas en elk hotel heeft zijn eigen thema, het is super tof om ze allemaal even langs te gaan, elk hotel doet namelijk zijn uiterste best om op zijn manier toeristen te trekken. Het leukste is om dit te doen als het donker is, Las Vegas is namelijk best lelijk als het licht is, haha!

De volgende dag, onze enige volledige dag in Vegas besloten we lekker rustig aan te doen, een beetje te gaan winkelen en lekker even aan het zwembad te gaan liggen. Je kan de ochtend in Amerika natuurlijk niet beginnen zonder een (te) stevig ontbijt, we wilden niet teveel geld uitgeven dus besloten we te gaan eten bij de ‘Black Bear Diner’. Een super leuk familie restaurantje waar je snel, veel en goedkoop kan ontbijten!

Shoppen in Las Vegas doe je best in één van de twee outlet centers, The forum shops in Caesars palace of Town Square. Wij kozen voor The Forum shops, dit was echt de moeite waard. Dit is zooo groot, het leek vaak alsof we hier alleen aan het winkelen waren! Door de schilderingen, décors en verlichting lijkt het alsof je buiten loopt, alleen dan met lekkere airco, hihi!

Lekker bakken en chillen aan het zwembad!

Ik vind het echt wel een tip om te zeggen dat Amerika in september heel erg rustig is. We waren een beetje bang dat alles overvol met toeristen zou zijn maar dit viel en valt nog steeds zo goed mee!

Die avond gingen we weer op pad, dit keer de andere helft van de Strip! Vergeet zeker niet de kleine ‘showtjes’ te gaan bekijken die voor diverse hotels gehouden worden. Zo heb je de dansende fonteinen voor de Bellagio, het piratenschip voor Treasure Island en de vulkaan uitbarsting voor het Mirage hotel.

De volgende dag was het weer tijd om door te rijden naar Grand Canyon en dit via een stukje route 66! Maar eerst nog een gokje gewaagd! Aangezien ik nog geen 21 ben mag ik helaas nog niet gokken daar maar meekijken vind ik even leuk! Helaas geen miljoenen gewonnen… volgende keer beter?!

Bye Bye Las Vegas! I’m going to miss you!

Zo dit was weer een stukje meer van onze reis! Vinden jullie het nog leuk?

Groetjes, Pauline

Benieuwd geworden naar de rest van de reis? Hier lees je het derde deel van mijn USA Diary