USA Diary: Yosemite

Unknown

Vandaag weer eens een reisdagboek en we zijn bijna aan het einde van de reeks gekomen. In de laatste diary waren we gebleven bij het nationale park Sequoia, met de reusachtige bomen. Die zelfde dag reden we nog door naar één van de bekendste parken van Amerika, namelijk Yosemite national park. Een gigantisch bos waar je naar harte lust kan wandelen, klimmen, fietsen en zoveel meer!

Nog voor we in het dorp aankwamen moesten we al even stoppen bij, je raad het ondertussen al wel, een uitzichtpunt. Ik denk dat ik het in deze artikelen al veel te vaak gezegd heb, maar wat een prachtig zich was dat! Het was de eerste glimp die we konden opvangen van de bekendste berg in Yosemite namelijk de ‘half dome’. Dat is de berg die in een boog naar links loopt op de foto hieronder!

HDR4

Als je Yosemite bezoekt is het best dat je overnacht in het ‘dorp’ van het park zelf. Alles is dan heel gemakkelijk te bereiken en alle informatie ligt voor je klaar. Nadat we waren aangekomen konden we dan eindelijk inchecken. Wat erg grappig was, was dat we een contract moesten onderteken wat ons ‘bear aware’ maakte. Het wees ons erop dat AL het eten uit de auto moest gehaald worden omdat de beren in het park het kennelijk te lekker vinden om te weerstaan en ze vervolgens je hele auto openbreken om toch maar dat ene koekje te pakken krijgen. Dit maakte mij overigens best zenuwachtig en ben ik 3 keer heel de auto gaan checken!

Wij sliepen in het goedkoopste hotel van het park namelijk de ‘logde at the falls’. Met de falls bedoelen ze de grootste waterval van Amerika, helaas is deze tijdens de zomermaanden vaak uitgedroogd en was het dus meer een ‘lodge at the rocks’ want heel veel water was het niet te zien, hihi!

Aangezien bijna elke toerist in het park zelf slaapt zijn de prijzen hoger dan gemiddeld, op internet hadden we tip gelezen om naar een gerenoveerde kamer te vragen aangezien de oudere niet zo prettig meer waren. Gelukkig kregen we na het gewoon te vragen een prachtige en heel gezellige kamer toegewezen met een tof balkonnetje, laat het een tip zijn voor jullie!

De volgende dag besloten we naar het bekendste uitzichtpunt te gaan van Yosemite en op weg kwamen we toch nog deze kleine waterval tegen! De weg naar het uitzichts punt is 40 minuten in bochtjes de berg op rijden, maar je krijgt er zeker wat voor terug. Vanaf hier heb je het beste zicht op de half dome, en door verrekijkers kan je zelf heel mini de mensen zien die hem zijn gaan beklimmen!

HDR3

Nog een waterval waar we later die dag heen zijn gewandeld. Stijl de berg op en voor iemand zoals mij die niet zo van wandelen houdt was het een laaaange weg, maar oh zo mooi als we eenmaal de top hadden bereikt!

Hier zie je heel goed hoe het ‘dorpje’ in elkaar zit, heel tof om zo te zien. Het lijkt wel een miniatuur stadje!

Doorheen het park kwamen we regelmatig dit soort lieve beestjes tegen! Ze zijn kennelijk best al gewend aan mensen om zich heen en zijn dan ook helemaal niet bang meer. En dan heb ik het natuurlijk over de hertjes, niet de eekhoorns.

Later die dag zijn we dus zoals ik al eerder schreef naar een waterval gewandeld. Het oorspronkelijke plan was om een wandeling te gaan maken met een gids die over beren zou gaan, maar aangezien we de groep niet konden vinden zijn we als plan B naar boven gewandeld. Van de weg zelf heb ik geen foto’s, maar van de waterval natuurlijk wel!

Hier zie je trouwens ook goed het enorme verschil in lengte tussen mij en mijn vriend, haha!

Er had zich trouwens een regenboog gevormd vlakbij de waterval en je kan hem goed zien op de foto, erg leuk!

The hell of a road… en dat op slippers, oeps!

Heel erg blij dat ik weer beneden was!

En de volgende dag was het alweer tijd om verder te gaan met onze roadtrip. Langs de weg zijn we nog een aantal keer gestopt omdat het uitzicht zo adembenemend mooi was!

Zo, dit was het voorlaatste artikeltje over mijn reis! Volgende keer nemen we de laatste sprint naar het einde, namelijk San Francisco!

Groetjes, Pauline

Benieuwd geworden naar de rest van mijn reis? Lees hier het laatste deel van mijn USA Diary