USA Diary: Monument Valley, Arches & Bryce Canyon

Het is alweer het vierde deel van onze prachtige roadtrip! Vandaag spoelen we meteen een stukje vooruit aangezien ik in dit artikel drie verschillende stops ga laten zien. Dit omdat ze allemaal vrij gelijkaardig zijn, maar toch allemaal net even wat anders en speciaal op hun eigen manier. Aangezien ik al een week thuis ben heb ik besloten nu één maal per week een USA Diary te posten, zo maak ik de vakantie toch af en krijgen jullie geen overdosis van dit soort artikelen!

Na Grand Canyon trokken we door naar Monument Valley, een park dat technisch gezien niet onder de nationale parken valt omdat de lokale bevolking het zelf onderhoud en er apart inkom voor vraagt. In Monument Valley is dan ook maar één hotel, een prachtig gebouw dat bij elke kamer zicht biedt op het fantastische landschap! Let hier wel op, boek dit hotel goed van te voren, het is namelijk heel erg populair.

Het park bezoeken moet je met de auto doen. Er is een route die je langs alle bezienswaardigheden leidt en hier mag je ook niet van afwijken. Dit omdat er in dit park dus nog mensen op de traditionele manier wonen (indianen) zonder stromend water etc…

Ook staan er langs de uitkijk punten, waar je wel even mag uitstappen, een heleboel kraampjes met allemaal leuke spulletjes die zelf gemaakt hebben. Dit zijn dan voornamelijk juweeltjes en decoratie spullen voor in huis.

Buiten de route die je kan rijden is er niet super veel te doen in Monument Valley. We sliepen die nacht in ‘The view’ hotel en wat een prachtig uitzicht hadden we! Hier hebben we heel de avond naar zitten kijken en van zitten genieten tijdens de zonsondergang!

Monument Valley is natuurlijk ook een plek waar veel western films zijn opgenomen, velen zelfs nog in zwart-wit. Aangezien hier ‘s avonds niet heel veel te doen was, zorgde het hotel voor afleiding. Zo projecteerden ze, heel romantisch vind ik, een zwart-wit film buiten op het terras!

De volgende dag was het alweer tijd om onze tocht verder te zetten. Volgende stop: Arches! Onderweg zijn we nog even gestopt om een laatste maal achterom te kunnen kijken en om ‘The Mexican Hat’ toch even gezien te hebben!

The Mexican Hat is niet veel meer dan een stel rotsen in de vorm van een mexicaanse hoed, maak zelf maar uit of je het erop vind lijken of niet.. Ik vind het meer lijken op een dikke dame in een grote jurk met een leuke hoed, maar wie ben ik, hihi!

En dan Arches! We sliepen in het kleine dorpje ‘Moab’ dat het dichts bij het park ligt, dit was voor ons de enige optie aangezien je in het park zelf enkel kan kamperen. Ook Arches doe je grotendeels met de auto, je rijd de heuvel op en stopt bij de verschillende punten. Vanaf daar kan je dan natuurlijk zoveel en zo lang gaan wandelen als je zelf wilt. Ons plan was om eerst alle belangrijke dingen gezien te hebben en dan een wandeling te gaan maken, helaas ging dit laatste plan niet door aangezien het verschrikkelijk hard begon te regenen en we maar weer naar beneden zijn gereden…

Een korte wandeling door een soort dal.

En net voor de regen nog een aantal leuke stops!

En toen begon het… Donkere wolken, bliksem in de verte en uiteindelijk regen die met bakken uit de lucht viel.

Maar, de regen heeft zeker onze lol niet verpest, in tegendeel. Door de vele regen ontstonden er overal kleine watervalletjes! Niet geheel wat we van plan waren, maar zeker niet minder leuk om naar te kijken. De rest van de namiddag zijn we lekker uit eten gegaan en hebben we ons warm gehouden in bed met een typische Amerikaanse tv-show!

In totaal sliepen we twee nachtjes in Arches. De ochtend na de regenval was het alweer tijd om op pad te gaan, weliswaar in het zonnetje…

De volgende bestemming was Bryce Canyon, aangezien het een niet zo heel lang ritje was, stond er op de planning dat we diezelfde dat het park nog zouden bezoeken. Bryce Canyon is niet zo heel groot en als je niet van plan bent een lange wandeling te gaan maken, kan je dit park best in een namiddag bezoeken. Net zoals alle nationale parken in Amerika kan je hier gewoon met auto rondrijden en stoppen waar je zelf wilt. Echt toerisme voor als het makkelijk moet zijn!

Dit is toch het bekendste uitkijk punt van Bryce Canyon, namelijk het amfitheater. Een grote, ronde put waaruit allemaal puntvormige stenen uit zijn opgetrokken.

De volgende ochtend was het al weer tijd om door te gaan. Toen we buiten kwamen was iets wat we niet geheel verwacht hadden, het had namelijk gevroren die nacht! Haha, daar stonden we dan in onze shortjes en slippers…

Tot volgende week voor een nieuwe hoofdstukje!

Groetjes, Pauline

Benieuwd geworden naar de rest van mij reis? Hier lees het vijfde deel van mijn USA Diary!