USA Diary: San Francisco

photo sf_zps88facc51.jpg
Vandaag zijn we eindelijk aangekomen bij het laatste artikel over mijn prachtige rondreis door het westen van Amerika. In het vorige dagboek waren we gebleven bij het nationale park Yosemite om uiteindelijk uit te komen bij onze laatste stop, namelijk San Francisco!

Omdat in één keer doorrijden veel te lang zou worden besloten we een nachtje in een klein dorpje te slapen om de volgende dag door te kunnen naar de prachtige stad San Francisco! De mooiste weg die je kan nemen wanneer je vanaf onder naar boven rijdt, is langs de Big Sur of anders genoemd: highway number 1. Deze prachtige, kronkelende weg die helemaal langs de kustlijn gaat, staat onder meer ook bekend als de mooiste weg van Amerika, die konden we dus zeker voor geen geld missen!

photo IMG_7875_zps1c104a97.jpg

SF photo IMG_7904_zps2cae68b1.jpg

SF photo IMG_7905_zpsde56549e.jpgZoals bij wel meer plekken uit deze reis waren ook langs deze weg veel punten waar je even kon stoppen om te genieten van het uitzicht, zo ook het punt waar er een heleboel zeehondjes zich verzamelden en heerlijk op het strand lagen te zonnebaden. Voor een dierenvriend als ik was dit natuurlijk fantastisch om die beestjes daar zo vrij en zorgeloos te kunnen zien liggen!

SF photo IMG_7878_zps26131702.jpg

SF photo IMG_7882_zps2b366521.jpg

Toen we éénmaal in San Francisco aankwamen hebben we eerst de auto weggebracht naar de huurfirma omdat parkeren een absolute hel is in San Francisco en daar komt nog eens bovenop dat het zo’n 25 dollar per dag kost, niet niks dus! Het openbaar vervoer is trouwens helemaal super en niet duur in de stad, dus ons leek deze oplossing een stuk beter. Aangezien we pas laat aankwamen en het al donker was hebben we die avond niets meer gedaan. Vanaf de luchthaven, waar we de auto hebben afgezet konden we met de metro naar het centrum van de stad, alles verliep heel erg vlot en gemakkelijk!

De volgende ochtend moesten we natuurlijk de stad in! Ons hotel zat om de hoek van Union Square, beter hadden we niet kunnen zitten! Er waren allemaal gezellige caféetjes, restaurantjes en natuurlijk een heleboel winkels! Maar, alles zit in San Francisco een beetje verspreid, zo heb je ook nog China town en de Fisherman’s Warf. In San Francisco kan je je het beste verplaatsen met de taxi, de metro, de beroemde cablecart of te voet! Aangezien er een gigantische rij stond bij het leuke trammetjes besloten we maar een stuk te voet te gaan wandelen.

SF photo IMG_7911_zpsf52e1d4c.jpg

Als eerste zijn we naar China Town gewandeld wat voornamelijk uit 1 grote straat bestaat. Je komt in de straat door een gigantische poort die versierd is met typisch Chinese dingen zoals draken. Ook de straat zelf is helemaal versierd met leuke lampionnetjes en overal zijn er kleine souvenir winkeltjes. Als je graag souvenirtjes koopt zoals ik, raad ik je aan om zeker eens een aantal winkeltjes in China Town te gaan bekijken, de prijs ligt hier een stuk lager als bij de winkels in de winkelstaat!

SF photo IMG_7913_zps3c4f5378.jpg

SF photo IMG_7914_zps9e610c01.jpg

Vanuit China Town kan je gemakkelijk doorwandelen naar de Fisherman’s Warf, maar aangezien we ergens een verkeerde straat waren ingewandeld kwamen we helemaal aan het begin van de kustlijn uit, waardoor we best nog een stuk moesten wandelen. Gelukkig was het prachtig weer en hadden we veel om naar te kijken! Ook langs heel deze straat zijn er leuke restaurantjes waar je gezellig kan zitten en eten, zo gingen wij aan het water lekker Amerikaanse ribbetjes eten, hmm!

SF photo IMG_7924_zps94f47095.jpg

Ook aan één van deze pieren ligt het aanmeerpunt voor de boot om naar het eiland van Alcatraz te gaan. Een gevangenis die op een eiland niet ver van de stad gelegen is en heel bekend staat om zijn gruwel verhalen en vele pogingen tot ontsnapping. Als je dit wilt gaan bezoeken, zorg er dan zeker voor dat je ruim op voorhand tickets besteld via de website want deze rondleidingen zit heel snel vol! Ook dat hadden wij gedaan, maar helaas. Net de dag voordien had de regering alle nationale parken van Amerika gesloten, dus ook Alcatraz aangezien dit zoals het vrijheidsbeeld in New York, deel uitmaakt van de Nationale parken in Amerika. Heel erg jammer, maar gelukkig hebben we onze centjes wel terug gekregen!
SF photo IMG_7938_zpsc1ed02a4.jpg
Hoewel ik het eiland een aantal jaren geleden met mijn moeder al eens had bezocht, had mijn vriend het nog nooit gezien. Wat wel leuk was, was dat ze ter “compensatie” een gigantische maquette hadden neer gezet waardoor we toch een beter beeld ervan kregen! Verder zijn we heel erg goed geïnformeerd geweest en het personeel deed erg zijn best om de mensen toch de nodige uitleg te kunnen geven!

SF photo IMG_7926_zps28869281.jpg

SF photo IMG_7927_zpsff74c992.jpg

SF photo IMG_7928_zpsc56d3781.jpg

Om naar de Fisherman’s Warf te gaan was het heel erg gemakkelijk, 5 minuutjes wandelen en we waren er al! Ooh, en wat was dit schattiger dan ik me kon herinneren! Het is een klein nagebouwd dorpje met allemaal leuke winkeltjes en visrestaurantjes! Heel erg gezellig en er hing zo’n relaxte sfeer. Natuurlijk hebben we hier zeker drie kwartier doorgebracht, al kijkend naar de zeeleeuwen die van “Pier 39” hun eigen thuis hebben gemaakt. Stinken deden ze heel erg, maar dat was snel vergeten door hun schattigheid!

photo IMG_7977_zpsfbe9fd3a.jpg

photo IMG_7947_zps14406c18.jpg

SF photo IMG_7948_zps769ba32a.jpg

SF photo IMG_7950_zps0458e226.jpg

SF photo IMG_7952_zpsf7803a21.jpg

SF photo IMG_7953_zpsd57ec69b.jpg

Die middag hebben we nog even rondgewandeld langs de leuke straatjes om vervolgens met een taxi weer naar het hotel te gaan, aangezien de terugweg voornamelijk bestond uit berg op waards wandelen, hihi!

De volgende dag zijn we vroeg weer terug naar de Fisherman’s Warf gekeerd om voor mij natuurlijk nog even bij die te lieve zeeleeuwen te gaan kijken en om naar de kromste weg ter wereld te gaan kijken.

SF photo IMG_7960_zps1037ed37.jpg

SF photo IMG_7962_zps27d8b81c.jpg
Jullie zullen deze straat vast wel herkennen uit films of dergelijke en ik kan je vertellen, hij ziet er exact zo uit als op tv, heel erg grappig! Deze straat lag trouwens in een prachtige buurt met huizen waar ik me al wel een prijsje bij kan voorstellen. De wandeling er naartoe was voornamelijk bergop, aangezien San Francisco voornamelijk bestaat uit hellingen, maar het voordeel hiervan was dat we een prachtig zicht kregen!

SF photo IMG_7991_zps79c1fe24.jpg
 photo IMG_7988_zpsd9dae524.jpg
SF photo IMG_7984_zps6c993ff3.jpg

De volgende ochtend hebben we helaas niet veel meer kunnen doen aangezien het tijd was om naar de luchthaven te gaan, waardoor we een eind aan deze prachtige reis maakten. Ik vond dit een geweldige ervaring om met iemand waar ik van houdt, zoveel prachtige dingen te kunnen zien en te ervaren! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om op deze manier een kijkje doorheen mijn reis te hebben gezien, ik vond het alleszins erg leuk om te schrijven. Door deze artikeltjes haalde ik ook weer enorm veel herinneringen op!