Onze roadtrip door Washington D.C.

Dat wij grote USA fans zijn, is ondertussen geen geheim meer! Het fijne aan reizen door Amerika is dat je enorm vrij bent, je kan gemakkelijk een auto huren en weg ben je! Vandaag vertel ik jullie graag meer over onze “mini” roadtrip die we maakten in Washington D.C. en Virginia.

We besloten voor deze trip richting de USA eens een heel andere kant te kiezen dan we gewoon waren. De eerste grote roadtrip die we maakten in de US was er eentje door de westkust. Deze keer gingen we richting Washington D.C. en de prachtige parken die op 2 uurtjes rijden te vinden zijn!

Voor deze trip besloten we het enorm relaxed aan te pakken. De basics, zoals de wagen en hotel voor de eerste paar nachten boekten we op voorhand, maar voor de rest waren we vrij! Op die manier konden we enorm flexibel zijn in onze route en daar hielp onze huurauto ook mee! De wagen besloten we te boeken via Sunnycars, een duidelijke website met een groot aanbod en all-in prijzen. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan bij het ondertekenen van je contract.

Eens geland in Washington D.C. konden we gelijk de shuttlebus nemen naar Alamo, het bedrijf waar we uiteindelijk, via Sunnycars, de auto hadden gehuurd. Na alles te hebben ondertekend, kregen we gelijk een gloednieuwe Toyota Corolla toegewezen. Wij gingen voor een compact model, wat meer dan genoeg is voor een week rond te tuffen. Zo stonden wij na nog geen half uur al klaar om op pad te gaan!

De eerste paar dagen verbleven we in Washington D.C. zelf en konden we mega flexibel de stad en omstreken bezoeken. Een wagen is, als je de stad wat uitgebreider wilt gaan bezoeken, zeker aan te raden! Zo gingen we lekker winkelen in de Outlet mall en bezochten mijn droom stadje Aleksandria.

Op dag 4 was het tijd om verder te trekken richting Shenandoah National Park. Dit ligt op zo’n 2 uur rijden van de stad en is prachtig om te bezoeken in de herfst! De kleuren van de bladeren vormen net een schilderij. Om Shenandoah National Park te bezoeken trek je best een volledige dag uit. Je rijdt met de wagen over de hoofdweg en komt zo alle prachtige uitkijkpunten vanzelf tegen. Genieten is de boodschap!

Ook Blue Ridge Mountain stond hoog op onze lijst! Dit park is ongeveer van hetzelfde principe als Shenandoah National Park. Eén lange weg die je volgt, met telkens verschillende stops waar je rustig de tijd kan nemen om te stoppen en te genieten van het adembenemende uitzicht.

Tussendoor gingen we telkens lekker op pad! Zo had ik best een lange lijst aan “typisch” Amerikaanse winkels waar ik eens een kijkje wilde gaan nemen. Deze zijn vaak een stuk makkelijker bereikbaar met de wagen, gezien ze buiten de stad liggen. In deze regio, is een auto dus echt wel sterk aangeraden!

Wij waren alvast enorm blij met de service en kwaliteit die Sunnycars ons geboden heeft! Alles was duidelijk en we wisten waar we aan toe waren. Kortom, een fantastische en ontspannen start van de vakantie! We’ll be back!